Telsiz ve
Aksesuarları Satış Sözleşmesi
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı,
mesafeli sözleşmelere ilişkin uygulama usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, mesafeli sözleşmelere
uygulanır.
(2) Bu Yönetmelik hükümleri;
a) Finansal hizmetler,
b) Otomatik makineler aracılığıyla
yapılan satışlar,
c) Halka açık telefon vasıtasıyla
telekomünikasyon operatörleriyle bu telefonun kullanımı,
ç) Bahis, çekiliş, piyango ve benzeri
şans oyunlarına ilişkin hizmetler,
d) Taşınmaz malların veya bu mallara
ilişkin hakların oluşumu, devri veya kazanımı,
e) Konut kiralama,
f) Paket turlar,
g) Devre mülk, devre tatil, uzun süreli
tatil hizmeti ve bunların yeniden satımı veya değişimi,
ğ) Yiyecek ve içecekler gibi günlük
tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin
meskenine veya işyerine götürülmesi,
h) 5 inci maddenin birinci fıkrasının
(a), (b) ve (d) bentlerindeki bilgi verme yükümlülüğü ile 18 inci ve 19 uncu
maddelerde yer alan yükümlülükler saklı kalmak koşuluyla yolcu taşıma
hizmetleri,
ı) Malların montaj, bakım ve onarımı,
i) Bakımevi hizmetleri, çocuk, yaşlı ya
da hasta bakımı gibi ailelerin ve kişilerin desteklenmesine yönelik sosyal
hizmetler
ile ilgili sözleşmelere uygulanmaz.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 7/11/2013
tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 48 inci ve 84
üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin
uygulanmasında;
a) Dijital içerik: Bilgisayar programı,
uygulama, oyun, müzik, video ve metin gibi dijital şekilde sunulan her türlü
veriyi,
b) Hizmet: Bir ücret veya menfaat
karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen mal sağlama dışındaki her
türlü tüketici işleminin konusunu,
c) Kalıcı veri saklayıcısı: Tüketicinin
gönderdiği veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak
makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden
kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkan veren kısa
mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her
türlü araç veya ortamı,
ç) Kanun: 6502 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanunu,
d) Mal: Alışverişe konu olan; taşınır
eşya, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile elektronik ortamda
kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri her türlü gayri
maddi malları,
e) Mesafeli sözleşme: Satıcı veya
sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya
hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem
çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an
da dahil olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle
kurulan sözleşmeleri,
f) Sağlayıcı: Kamu tüzel kişileri de
dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye hizmet sunan ya da
hizmet sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
g) Satıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil
olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye mal sunan ya da mal
sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
ğ) Tüketici: Ticari veya mesleki olmayan
amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
h) Uzaktan iletişim aracı: Mektup,
katalog, telefon, faks, radyo, televizyon, elektronik posta mesajı, kısa mesaj,
internet gibi fiziksel olarak karşı karşıya gelinmeksizin sözleşme kurulmasına
imkan veren her türlü araç veya ortamı,
ı) Yan sözleşme: Bir mesafeli sözleşme
ile ilişkili olarak satıcı, sağlayıcı ya da üçüncü bir kişi tarafından sözleşme
konusu mal ya da hizmete ilave olarak tüketiciye sağlanan mal veya hizmete
ilişkin sözleşmeyi ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Ön Bilgilendirme Yükümlülüğü
Ön bilgilendirme
MADDE 5 – (1) Tüketici, mesafeli
sözleşmenin kurulmasından ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul
etmeden önce, aşağıdaki hususların tamamını içerecek şekilde satıcı veya
sağlayıcı tarafından bilgilendirilmek zorundadır.
a) Sözleşme konusu mal veya hizmetin
temel nitelikleri,
b) Satıcı veya sağlayıcının adı veya
unvanı, varsa MERSİS numarası,
c) Tüketicinin satıcı veya sağlayıcı ile
hızlı bir şekilde irtibat kurmasına imkan veren, satıcı veya sağlayıcının açık
adresi, telefon numarası ve benzeri iletişim bilgileri ile varsa satıcı veya
sağlayıcının adına ya da hesabına hareket edenin kimliği ve adresi,
ç) Satıcı veya sağlayıcının tüketicinin
şikayetlerini iletmesi için (c) bendinde belirtilenden farklı iletişim
bilgileri var ise, bunlara ilişkin bilgi,
d) Mal veya hizmetin tüm vergiler dahil
toplam fiyatı, niteliği itibariyle önceden hesaplanamıyorsa fiyatın hesaplanma
usulü, varsa tüm nakliye, teslim ve benzeri ek masraflar ile bunların önceden
hesaplanamaması halinde ek masrafların ödenebileceği bilgisi,
e) Sözleşmenin kurulması aşamasında
uzaktan iletişim aracının kullanım bedelinin olağan ücret tarifesi üzerinden
hesaplanamadığı durumlarda, tüketicilere yüklenen ilave maliyet,
f) Ödeme, teslimat, ifaya ilişkin
bilgiler ile varsa bunlara ilişkin taahhütler ve satıcı veya sağlayıcının
şikayetlere ilişkin çözüm yöntemleri,
g) Cayma hakkının olduğu durumlarda, bu
hakkın kullanılma şartları, süresi, usulü ve satıcının iade için öngördüğü
taşıyıcıya ilişkin bilgiler,
ğ) Cayma bildiriminin yapılacağı açık
adres, faks numarası veya elektronik posta bilgileri,
h) 15 inci madde uyarınca cayma hakkının
kullanılamadığı durumlarda, tüketicinin cayma hakkından faydalanamayacağına ya
da hangi koşullarda cayma hakkını kaybedeceğine ilişkin bilgi,
ı) Satıcı veya sağlayıcının talebi
üzerine, varsa tüketici tarafından ödenmesi veya sağlanması gereken depozitolar
ya da diğer mali teminatlar ve bunlara ilişkin şartlar,
i) Varsa dijital içeriklerin
işlevselliğini etkileyebilecek teknik koruma önlemleri,
j) Satıcı veya sağlayıcının bildiği ya
da makul olarak bilmesinin beklendiği, dijital içeriğin hangi donanım ya da
yazılımla birlikte çalışabileceğine ilişkin bilgi,
k) Tüketicilerin uyuşmazlık konusundaki
başvurularını Tüketici Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine
yapabileceklerine dair bilgi.
(2) Birinci fıkrada belirtilen bilgiler,
mesafeli sözleşmenin ayrılmaz bir parçasıdır ve taraflar aksini açıkça
kararlaştırmadıkça bu bilgiler değiştirilemez.
(3) Satıcı veya sağlayıcı, birinci
fıkranın (d) bendinde yer alan ek masraflara ilişkin bilgilendirme
yükümlülüğünü yerine getirmezse, tüketici bunları karşılamakla yükümlü
değildir.
(4) Birinci fıkranın (d) bendinde yer
alan toplam fiyatın, belirsiz süreli sözleşmelerde veya belirli süreli abonelik
sözleşmelerinde, her faturalama dönemi bazında toplam masrafları içermesi
zorunludur.
(5) Açık artırma veya eksiltme yoluyla
kurulan sözleşmelerde, birinci fıkranın (b), (c) ve (ç) bentlerinde yer alan
bilgilerin yerine açık artırmayı yapan ile ilgili bilgilere yer verilebilir.
(6) Ön bilgilendirme yapıldığına ilişkin
ispat yükü satıcı veya sağlayıcıya aittir.
Ön bilgilendirme yöntemi
MADDE 6 – (1) Tüketici, 5 inci maddenin
birinci fıkrasında belirtilen tüm hususlarda, kullanılan uzaktan iletişim
aracına uygun olarak en az on iki punto büyüklüğünde, anlaşılabilir bir dilde,
açık, sade ve okunabilir bir şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından yazılı
olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bilgilendirilmek zorundadır.
(2) Mesafeli sözleşmenin internet
yoluyla kurulması halinde, satıcı veya sağlayıcı;
a) 5 inci maddenin birinci fıkrasında yer
alan bilgilendirme yükümlülüğü saklı kalmak kaydıyla, aynı fıkranın (a), (d),
(g) ve (h) bentlerinde yer alan bilgileri bir bütün olarak, tüketicinin ödeme
yükümlülüğü altına girmesinden hemen önce açık bir şekilde ayrıca göstermek,
b) Herhangi bir gönderim kısıtlamasının
uygulanıp uygulanmadığını ve hangi ödeme araçlarının kabul edildiğini, en geç
tüketici siparişini vermeden önce, açık ve anlaşılabilir bir şekilde belirtmek
zorundadır.
(3) Mesafeli sözleşmenin sesli iletişim
yoluyla kurulması halinde, satıcı veya sağlayıcı 5 inci maddenin birinci
fıkrasının (a), (d), (g) ve (h) bentlerinde yer alan hususlarda, tüketiciyi
sipariş vermeden hemen önce açık ve anlaşılır bir şekilde söz konusu ortamda
bilgilendirmek ve 5 inci maddenin birinci fıkrasında yer alan bilgilerin
tamamını en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar yazılı olarak göndermek
zorundadır.
(4) Siparişe ilişkin bilgilerin sınırlı
alanda ya da zamanda sunulduğu bir ortam yoluyla mesafeli sözleşmenin kurulması
halinde, satıcı veya sağlayıcı 5 inci maddenin birinci fıkrasının (a), (b),
(d), (g) ve (h) bentlerinde yer alan hususlarda, tüketiciyi sipariş vermeden
hemen önce açık ve anlaşılabilir bir şekilde söz konusu ortamda bilgilendirmek
ve 5 inci maddenin birinci fıkrasında yer alan bilgilerin tamamını en geç mal
teslimine veya hizmet ifasına kadar yazılı olarak göndermek zorundadır.
(5) Üçüncü ve dördüncü fıkralarda
belirtilen yöntemlerle kurulan ve anında ifa edilen hizmet satışlarına ilişkin
sözleşmelerde tüketicinin, sipariş vermeden hemen önce söz konusu ortamda 5
inci maddenin birinci fıkrasının sadece (a), (b), (d) ve (h) bentlerinde yer
alan hususlarda açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilmesi yeterlidir.
Ön bilgilerin teyidi
MADDE 7 – (1) Satıcı veya sağlayıcı,
tüketicinin 6 ncı maddede belirtilen yöntemlerle ön bilgileri edindiğini
kullanılan uzaktan iletişim aracına uygun olarak teyit etmesini sağlamak
zorundadır. Aksi halde sözleşme kurulmamış sayılır.
Ön bilgilendirmeye ilişkin diğer
yükümlülükler
MADDE 8 – (1) Satıcı veya sağlayıcı,
tüketici siparişi onaylamadan hemen önce, verilen siparişin ödeme yükümlülüğü
anlamına geldiği hususunda tüketiciyi açık ve anlaşılır bir şekilde
bilgilendirmek zorundadır. Aksi halde tüketici siparişi ile bağlı değildir.
(2) Tüketicinin mesafeli sözleşme
kurulması amacıyla satıcı veya sağlayıcı tarafından telefonla aranması
durumunda, her görüşmenin başında satıcı veya sağlayıcı kimliğini, eğer bir
başkası adına veya hesabına arıyorsa bu kişinin kimliğini ve görüşmenin ticari
amacını açıklamalıdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların
Yükümlülükleri
Cayma hakkı
MADDE 9 – (1) Tüketici, yedi gün içinde
herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma
hakkına sahiptir.
(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına
ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin
sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü
kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin
kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını
kullanabilir.
(3) Cayma hakkı süresinin
belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı
teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü
kişinin son malı teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan
mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son
parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın
düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici
tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı günesas alınır.
(4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya
teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.
(5) Mal teslimi ile hizmet ifasının
birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri
uygulanır.
Eksik bilgilendirme
MADDE 10 – (1) Satıcı veya sağlayıcı,
cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.
Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma
hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Bu süre her
halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.
(2) Cayma hakkı konusunda gerektiği
şekilde bilgilendirmenin bir yıllık süre içinde yapılması halinde, on dört
günlük cayma hakkı süresi, bu bilgilendirmenin gereği gibi yapıldığı günden
itibaren işlemeye başlar.
Cayma hakkının kullanımı
MADDE 11 – (1) Cayma hakkının
kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya
kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir.
(2) Cayma hakkının kullanılmasında
tüketici, EK’te yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren
açık bir beyanda da bulunabilir. Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin bu formu
doldurabilmesi veya cayma beyanını gönderebilmesi için internet sitesi
üzerinden seçenek de sunabilir. İnternet sitesi üzerinden tüketicilere
cayma hakkı sunulması durumunda satıcı veya sağlayıcı, tüketicilerin iletmiş
olduğu cayma taleplerinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini
tüketiciye derhal iletmek zorundadır.
(3) Sesli iletişim yoluyla yapılan
satışlarda, satıcı veya sağlayıcı, EK’te yer alan formu en geç mal teslimine
veya hizmet ifasına kadar tüketiciye göndermek zorundadır. Tüketici bu tür
satışlarda da cayma hakkını kullanmak için bu formu kullanabileceği gibi,
ikinci fıkradaki yöntemleri de kullanabilir.
(4) Bu maddede geçen cayma hakkının
kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
Satıcı veya sağlayıcının yükümlülükleri
MADDE 12 – (1) Satıcı veya sağlayıcı,
tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı
tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları
da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.
(2) Satıcı veya sağlayıcı, birinci
fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı
ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya
yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.
(3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci
maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için
belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici
iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede
iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade
masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön
bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin
olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek
istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.
Tüketicinin yükümlülükleri
MADDE 13 – (1) Satıcı veya sağlayıcı
malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma
hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün
içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri
göndermek zorundadır.
(2) Tüketici, cayma süresi içinde malı,
işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde
kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
tüketici telsizin kendisine ve telsiz ambalajına da zarar vermemelidir.
Cayma hakkının kullanımının yan
sözleşmelere etkisi
MADDE 14 – (1) Kanunun 30 uncu maddesi
hükümleri saklı kalmak koşuluyla, tüketicinin cayma hakkını kullanması
durumunda yan sözleşmeler de kendiliğinden sona erer. Bu durumda tüketici, 13
üncü maddenin ikinci fıkrasında belirtilen haller dışında herhangi bir masraf,
tazminat veya cezai şart ödemekle yükümlü değildir.
(2) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin
cayma hakkını kullandığını yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye derhal
bildirmelidir.
Cayma hakkının istisnaları
MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi
kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını
kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki
dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde
olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel
ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma
tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant,
mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve
hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle
karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin
sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj,
bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda
sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin
sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında
sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin
sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde
yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek
tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın
değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen
hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin
sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce,
tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Diğer Hükümler
Sözleşmenin ifası ve teslimat
MADDE 16 – (1) Satıcı veya sağlayıcı,
tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı tarihten itibaren taahhüt ettiği
süre içinde edimini yerine getirmek zorundadır. Mal satışlarında bu süre her
halükarda otuz günü geçemez.
(2) Satıcı veya sağlayıcının birinci
fıkrada yer alan yükümlülüğünü yerine getirmemesi durumunda, tüketici
sözleşmeyi feshedebilir.
(3) Sözleşmenin feshi durumunda, satıcı
veya sağlayıcı, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen
tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört
gün içinde tüketiciye 4/12/1984 tarihli ve 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt
Faizine İlişkin Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenen kanuni faiziyle
birlikte geri ödemek ve varsa tüketiciyi borç altına sokan tüm kıymetli evrak ve
benzeri belgeleri iade etmek zorundadır.
(4) Sipariş konusu mal ya da hizmet
ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya
sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye
yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat
masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden
itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta
bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak
kabul edilmez.
Zarardan sorumluluk
MADDE 17 – (1) Satıcı, malın tüketici ya
da tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar
oluşan kayıp ve hasarlardan sorumludur.
(2) Tüketicinin, satıcının belirlediği
taşıyıcı dışında başka bir taşıyıcı ile malın gönderilmesini talep etmesi
durumunda, malın ilgili taşıyıcıya tesliminden itibaren oluşabilecek kayıp ya
da hasardan satıcı sorumlu değildir.
Telefon kullanım ücreti
MADDE 18 – (1) Kurulmuş olan sözleşmeye
ilişkin olarak tüketicilerin iletişime geçebilmesi için satıcı veya sağlayıcı
tarafından bir telefon hattı tahsis edilmesi durumunda, bu hat ile ilgili
olarak satıcı veya sağlayıcı olağan ücret tarifesinden daha yüksek bir tarife
seçemez.
İlave ödemeler
MADDE 19 – (1) Sözleşme kurulmadan önce,
sözleşme yükümlülüğünden kaynaklanan ve üzerinde anlaşılmış esas bedel dışında
herhangi bir ilave bedel talep edilebilmesi için tüketicinin açık onayının
ayrıca alınması zorunludur.
(2) Tüketicinin açık onayı alınmadan
ilave ödeme yükümlülüğü doğuran seçeneklerin kendiliğinden seçili olarak
sunulmuş olmasından dolayı tüketici bir ödemede bulunmuş ise, satıcı veya
sağlayıcı bu ödemelerin iadesini derhal yapmak zorundadır.
Bilgilerin saklanması ve ispat
yükümlülüğü
MADDE 20 − (1) Satıcı veya sağlayıcı, bu
Yönetmelik kapsamında düzenlenen cayma hakkı, bilgilendirme, teslimat ve diğer
hususlardaki yükümlülüklerine dair her bir işleme ilişkin bilgi ve belgeyi üç
yıl boyunca saklamak zorundadır.
(2) Oluşturdukları sistem çerçevesinde,
uzaktan iletişim araçlarını kullanmak veya kullandırmak suretiyle satıcı veya
sağlayıcı adına mesafeli sözleşme kurulmasına aracılık edenler, bu Yönetmelikte
yer alan hususlardan dolayı satıcı veya sağlayıcı ile yapılan işlemlere ilişkin
kayıtları üç yıl boyunca tutmak ve istenilmesi halinde bu bilgileri ilgili
kurum, kuruluş ve tüketicilere vermekle yükümlüdür.
(3) Satıcı veya sağlayıcı elektronik
ortamda tüketiciye teslim edilen gayri maddi malların veya ifa edilen
hizmetlerin ayıpsız olduğunu ispatla yükümlüdür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 21 – (1) 6/3/2011 tarihli ve 27866
sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik
yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 22 – (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinden itibaren üç ay sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 23 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Gümrük ve Ticaret Bakanı yürütür.
Teknoben telsiz sistemleri distribütörü olarak satın alacağınız tüm telsiz ürün ve
telsiz aksesuarlarında garanti sağlamakta ve tüm oluşabilecek sorunlarınıza
çözüm odaklı yaklaşımıyla size hizmet vermektedir.
Soru ve istekleriniz için lütfen bizimle iletişime geçiniz. 0216 383 57 01
www.teknoben.com